Τίτο

Ερώτηση: Οι σεξουαλικές σχέσεις μέσα στο γάμο υπάρχουν μόνο με σκοπό την παιδοποιία;

Απάντηση: Οι σεξουαλικές σχέσεις μέσα στο γάμο, όχι, δεν υπάρχουν μόνο με σκοπό τη παιδοποιία. Και για να το αποδείξω αυτό, θα αναφέρω τρία επιχειρήματα. Το ένα επιχείρημα θα είναι λογικό. Το δεύτερο αγιογραφικό και το τρίτο Πατερικό.

Το λογικό επιχείρημα: Εάν ο σκοπός του γάμου ήταν η τεκνογονία, τότε, κατά φυσικό λόγο, η Εκκλησία δεν θα έπρεπε να ευλογήσει τον γάμο δύο ανθρώπων, εάν εκ των προτέρων καθίστατο γνωστό ότι δεν μπορούν να τεκνοποιήσουν. Εάν δηλ. και οι δύο , ή ο ένας, ήταν στείροι. Η δεν θα έπρεπε η Εκκλησία να ευλογεί το γάμο, όταν η γυναίκα είναι σε μεγάλη ηλικία. Και όμως ο απ. Παύλος στο χωριό Α’Κορινθ. 7.36, συνιστά γάμο στην «υπέρακμον», δηλ. σε γυναίκα, η οποία ευρίσκεται σε προχωρημένη ηλικία και δεν μπορεί να τεκνοποιήσει.

Το δεύτερο επιχείρημα, το αγιογραφικό, θα είναι από το βιβλίο του προφήτου Μαλαχίου. Στην εποχή του προφήτου Μαλαχίου, σκοπόν του γάμου είχαν τοποθετήσει την τεκνογονία. Ακούτε που πάει η υπόθεση τώρα: …Αφού τα ανδρόγυνα θα έκανα τέσσερα ή περισσότερα παιδιά, μετά, το διαλύουν… Θα πούν: «Αφού πετύχαμε τον σκοπό, γιατί να ζούμε μαζί;» Και, γινόταν αυτό, στην εποχή του προφήτου Μαλαχίου. Γράφει ο Προφήτης: «…Ο άνδρας που χώριζε την γυναίκα έλεγε ωμά: «Τι άλλο αλλ’η σπέρμα (δηλ. απόγονο) ζητά ο Θεός;». Ακούτε έκφραση αναιδή και ωμή; Τι άλλο, δηλ…, ζητάει ο Θεός από τον γάμο παρά παιδιά, τεκνογονία; Αυτό δεν είναι ο σκοπός του γάμου; Έτσι αφού πετύχαιναν κατ’ αυτού το σκοπό του γάμου, την παιδοποιία , τα διέλυαν… Και επεμβαίνει εδώ ο Προφήτης του Θεού, ο προφήτης Μαλαχίας, και τοποθετεί σε άλλη βάση το γάμο, και λέει: «Και γυναίκα νεότητός σου, και γυναίκα διαθήκης, μη εγκαταλείπεις». Τους λέει: «Εγκαταλείπεις την γυναίκα της νεότητος σου; Και την γυναίκα διαθήκης σου;». Την σύζυγο τη λέει «γυναίκα νεότητος»! Ξέρετε τι θα πει αυτό; «Ξέχασες τα ραντεβού, τα πρώτα χτυποκάρδια και τις νύκτες που περίμενες για να πάρεις τη γυναίκα σου;» Μόνο οι ερωτευμένοι μπορούν να καταλάβουν το στίχο αυτό, είπε κάποιος. Εγκαταλείπεις την γυναίκα που αγάπησες στα νιάτα σου, την πρώτη σου αγάπη, που χτύπησε η καρδία, τα ξέχασες εκείνα τα χρόνια; Ξέχασες ότι μ’ αυτή την γυναίκα σύνηψες ιερό συμβόλαιο; Διαθήκη γάμου; Παραβαίνεις την διαθήκη (με το να την εγκαταλείπεις). Ο Προφήτης τοποθετεί σε άλλη βάση την συζυγία, στη βάση την αγαπητική («Γυναίκα νεότητός σου») και στο δέσιμο («Γυναίκα διαθήκης σου»).

Το άλλο επιχείρημα μου, ότι ο γάμος δεν έχει σκοπό μόνο την παιδοποιία, το παίρνω από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο: «Ο γάμος ορίστηκε και για την τεκνογονία αλλά πολύ περισσότερο, ορίστηκε για να ικανοποιήσει την σαρκική επιθυμία. Και επικαλούμαι για μάρτυρα τον απ. Παύλο, που λέει: Για να αποφεύγεται η πορνεία, κάθε άνδρας πρέπει να έχει την δική του γυναίκα, και κάθε γυναίκα τον δικό της άνδρα. Δηλ. ο Απόστολος δεν λέει τίποτε για την τεκνογονία. Και ακόμη ο Παύλος συνιστά: Να σμίγετε τα ανδρόγυνα, όχι για να γίνεται πατέρες πολλών παιδιών, αλλά για να μην πέφτετε σε πειρασμούς του σατανά. Δεν λέει ο Παύλος: «αν επιθυμείτε παιδιά, τότε να σμίγετε» αλλά «αν δεν μπορείτε να μένετε εγκρατείς, ας παντρεύεστε».

Απαντήσεις του Μητροπολίτη Γόρτυνος Ιερεμία Φούντα σε θεολογικό σεμινάριο.

Από το βιβλίο του Δαμασκηνου Μοναχού Αγιορείτου - «Σχέσεις ανδρογύνου πριν και μετά το Γάμο» (μια ορθόδοξη προσέγγισις)

Subscribe to Email